onsdag den 2. februar 2011

Velkommen

Downtown Sjolte er også navnet på vores webshop, hvorfra der sælges gamle og brugte møbler, boligtilbehør og skønne papirvarer. Sortimentet er primært  hentet i England og Danmark. En del af produkterne er kollektionsprøver, kun brugt til boligreportager og stylingsopgaver, hvorfor man tit og ofte kan erhverve relativt nye produkter til en rigtig god pris.

Denne blog vil også handle rigtig meget om dyr, om haven og om alt det der ellers falder ind under betegnelsen Simple Country Living.

Og til at begynde med vil jeg fortælle om Tøger. Han blev født lørdag den 29. januar 2011 og han fik navnet Tøger efter Tøger Seidenfaden, der desværre var afgået ved døden et par dage før, nemlig den 27. januar. Personligt kendte jeg ikke Tøger Seidenfaden, men han var et menneske for hvem jeg havde stor respekt, og det var derfor helt naturligt at opkalde min førstefødte efter ham, og som sagt så gjort.
Tøger er en lille tyrekalv, han er 5 dage gammel, han er bedårende ud over alle grænser og han er en sensation indenfor sin race, som er sortbroget dansk malkekvæg. Tøger er nemlig kridhvid (og han er ikke albino). Han har ikke en eneste sort aftegning og han har hvide ører, hvilket  næsten aldrig er set før i verden- eller i det mindste ikke i Sjolte, hvor Tøger bor.


Tøger på foderbordet


4 kommentarer:

  1. Aldrig har jeg da set sådan en sød, lille kalv.

    SvarSlet
  2. Hej DT Sjolte
    Hvor er han kær, godt at han kan komme væk når mor vil for meget;-) Tøger nutte navn.... Hvad vil I gøre når han bliver voksen, skal han avles med eller?
    Hilsen Lone.g

    SvarSlet